לא תאמינו מה כלב מסוגל לעשות: 'לחצן מצוקה' 2016

    מה שרבים לא יודעים, שמלבד כלבי נחייה לעיוורים, משמש הכלב גם בסיוע לחולי מחלת הנפילה.
    ארי וידר No Comments on לא תאמינו מה כלב מסוגל לעשות: 'לחצן מצוקה' 2016

    בימים הקרובים יצוין היום הבינלאומי למחלת האפילפסיה אשר מאפשר למקד את תשומת לב הציבורית למחלה ולהתוודע למגוון המחקרים • בינתיים מתברר כי ישנם כלבים שיודעים לזהות התקף אפיליפסיה

    מה שרבים לא יודעים, שמלבד כלבי נחייה לעיוורים, משמש הכלב גם בסיוע לחולי מחלת הנפילה.
    7:55
    21.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on מהי אתחלתא דגאולה?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בימים הקרובים יצוין היום הבינלאומי למחלת האפילפסיה אשר מאפשר למקד את תשומת לב הציבורית למחלה ולהתוודע למגוון המחקרים, ובינתיים מתברר כי ישנם כלבים שיודעים לזהות התקף אפיליפסיה וללחוץ על לחצן מצוקה בעבור החולה.

    מחלת האפילפסיה המוכרת גם כמחלת הנפילה היא הפרעה נוירולוגית בה מתרחשת התפרצות בלתי מבוקרת של פעילות חשמלית עודפת ומוגברת בתאי עצב בקליפת המח. הסובלים מהמחלה חווים התקפים חוזרים ונשנים של מגוון תופעות, בהן אבדן הכרה, רעידות בגפיים, הפרעות תחושתיות, אבדן זיכרון, התכווצות שרירים, ועוד.

    מה שרבים לא יודעים, שמלבד כלבי נחייה לעיוורים, משמש הכלב גם בסיוע לחולי מחלת הנפילה.

    לדברי טל שלוש מנכ"ל מרכז הכלב והאדם תרומתם של הכלבים לבעליהם הסובלים מהפרעות נוירולוגיות גבוהה ומשפרת באורח פלא את איכות חייהם ומצבם הבריאותי.

    "כלבי השירות אינם כשאר הכלבים. הם נדרשים לאילוף קפדני, להכשרה וללמידה בתהליך המלווה על-ידי אנשי מקצוע ואורכו כשמונה-עשר חודשים" מסביר שלוש לאתר 'קול חי' "ראשיתו של ההליך בבחירת כלב מתאים המסוגל להתמודד עם חולה אפילפטי ולעבור הכשרה. בשלב הבא, כאשר הכלב (הגור) בן שישה שבועות מתחיל שלב הלמידה, האילוף וההכשרה. בעת הכשרתם עוברים הכלבים אימונים אינטנסיביים ומוכשרים, למשל, לזהות סימנים מקדימים להתקפי אפילפסיה, שבני האדם – ובכללם החולים עצמם, וכמובן סביבתם הקרובה – מתקשים (אם בכלל) לזהות".

    הכלב לומד בעזרת חוש הריח המפותח, לזהות ריח הקשור בתהליך כימי המתרחש בגופו של החולה בטרם התחלת ההתקף האפילפטי, ומאומן להתריע על התפרצותו הקרובה של ההתקף. משום שכך, כלבי השירות המלווים חולים אפילפטיים מכונים 'כלבי התרעות'.

    הכלב לומד דרכים שונות של התרעה בפני הסובבים את החולה, וניתן גם ללמדו ללחוץ על לחצן מצוקה ולהביא לחולה את התרופה שהוא נוטל, המיועדת להקטין את עוצמת ההתקף הצפוי.

    ברם, החולים במחלת האפילפסיה נדרשים לשלם מחיר יקר מאחר שהחקיקה בישראל איננה מכירה בכלבי שירות לבעלי מוגבלויות דוגמת חולים אפילפטיים, אלא בכלבי נחייה לעיוורים בלבד. עלות הכשרתו של הכלב היא כ-15,000 דולר.



    0 תגובות